Wymiana tylnych sprezyn jest latwa i wystarcza podstawowe narzedzia. Ja uzylem:
lewarek
kobylki (stojaki)
klucz dynamometryczny
grzechotka + przedluzka + nasadki 2×13,15,21
klucz typu zaba lub kombinerki
szczotka druciana

1. Podnosimy auto i stawiamy na stojakach oraz sciagamy kola (mozna bez sciagania kol ale trzebawysoko auto postawic) Tylko nie stawiac na wahaczach bo beda opuszczane. Ja wsparlem o przednie tuleje wspornika zawieszenia.

2.Odpinamy czujniki abs. Ja wyjalem z tych uchwytow nad mostem tylko bez odpinania

3.Wypinamy przewod hamulcowy z mocowania poprzez wyjecie zawleczki

4.Odkrecamy dolne mocowanie lacznikow stabilizatora dwie 13(jedna na kontre)

5.Odkrecamy dolne mocowania amortyzatorow klucz 21

6.Sciagamy wydech z tylnych gum (nie mam zdjecia)

7. Podpieramy most lewarkiem

8.Odkrecamy tylnie mocowanie wspornika zawieszenia (4 sruby nad mostem powyzej czujnikow abs) klucz 15

9.Opuszczamy powoli lewarek razem z zawieszeniem zwracajac uwage na przewody hamulcowe i kable abs. Opuszczamy do momentu az bedziemy mogli sprezyny wyjac.

10.Czyscimy wszystko i wkladamy nowe sprezyny. Ja wlozylew wen sam sposob jak byly stare sugerujac sie odciskami na gumach.

11.Skladamy w odwrotnej kolejnosci.

Momenty dokrecania
lacznik stabilizatora 20Nm
dolne mocowanie amortyzatora 110Nm
wspornik zawieszenia 90Nm
kola 110Nm

P.S
Podczas wymiany sprezyn mozna wymienic tuleje stabilizatora bo mamy je jak na dloni gdy opuscimy zawieszenie.

Sprężyny zawieszenia do różnych aur możesz znaleźć tutaj: http://www.nanodatex.pl/sprezyny-tyl

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>